Information omkring Covid-19/Corona

13. september 2020
Kære Alle medlemmer
Information omkring Covid-19/Corona
Sæsonen 20-21 bliver anderledes, da alle idrætter skal udøves under hensyntagen til Corona.
Vi vil sammen med Instruktørerne gøre alt for, at du som medlem kan føle dig tryg ved at gå til en sport i vores forening i også i denne sæson. Derfor har vi lavet nogle retningslinjer og tiltag, som vi forventer, du respekterer og efterlever.
⦁ Hvis du er syg eller snottet, eller har mistanke om at noget er på vej, skal du naturligvis ikke komme til træning
⦁ medlemmerne skal afleveres og hentes i gangen uden for Hallen – forældrene må ikke komme med ind.  Dog er det OK at følge de små helt ind, de første par gange.
⦁ Omklædning skal så vidt muligt klares hjemmefra. For skolebørn der kommer fra SFO vil det være muligt at benytte et omklædningsrum.
⦁ Ophold i og omkring træningssted skal begrænses. Når Medlemmerne forlader en træningstime, går de ud af døren i redskabsrummet, ned af gangen forbi omklædningsrummene og skal skynde sig hjem, og vi så vidt muligt ikke skal have kontakt med næste hold der kommer til træning.
⦁ Ved indgang til Hallen skal ALLE medlemmer spritte hænder, UIF sørger for håndsprit. ved
⦁ Alle medlemmer skal registreres til hver træning, dette er vigtigt for at hjælpe ved eventuel smitteopsporing.
⦁ Hold afstand og undgå fysisk kontakt med andre deltagere.
⦁ Husk god hygiejne før, under og efter træning. Vask hænder eller sprit dem af.
⦁ Corona smitter ved kontakt med sekret som spyt. Så lad være med at berøre øjne, ører, næse eller mund under træning. Og hvis du gør, så sprit dine hænder af.
⦁ De redskaber, der anvendes til træning rengøres, før og efter brug. En sprøjteflaske med universalrengøringsopløsning og klude vil være tilgængelig. PE-redskaber tåler ikke sprit, derfor anvendes universalrengøringsmiddel. Hjælp gerne med rengøring og sprit hænder bagefter.
⦁ Hvis du har været til et hold og bliver testet positiv for Covid-19, så informer din instruktør eller UIF´s formand, Britt Vig Andersen på telefon 41834815
Vi håber på forståelse for UIF´s corona tiltag og håber på en god sæson 20-21 trods alt:-
På vegne af
Uldum Idrætsforening